Obserwatorzy

Google+ Followers

środa, 12 czerwca 2013

Filiżanka Kursik / Cup course

Tak sobie siedziałam i zastanawiałam się czy zrobić
dla początkujących kursik,i wyszłam z założenia że tych kursików nie ma tak wiele jak wykonywanych prac,wiec gdy robiłam filiżankę robiłam też zdjęcia,mam nadzieje że jest dość zrozumiały i komuś się przyda :)
1. Wybieramy kolorowe rureczki,można jak najbardziej robić nie malowanymi :) i oplatamy je tak jak na zdjeciu.
2,3,4. splotem ósemkowym  oplatamy po 2 rurki jak na zdjęciach
----------------------------------------------------------------------------
I was just sitting and wondering if I can do some course for the beginners.
I know that these course there is not so much pdotos of the work ,
So how did, I made a cup and i made photo
I hope it is quite understandable and useful to someone :)
1.Choose colored tubules, you can do with not painted and charges them as in the picture.


5,6. rozdzielamy rurki i oplatamy kolejno po jednej rureczce
7. gdy odpowiada nam wielkość doklejamy rurki z nowym kolorem(u mnie pomarańczowy)
8. to samo robimy z kolejnym kolorem
------------------------------------------------------------
5.6. splitting the tube weaves in turn one tube
7.if we like the size appends tube with a new color (in my orange)
8.we do the same thing with another color


9. pleciemy do uzyskania odpowiedniej wielkości dna
10. gdy już dno mamy wyplecione obracamy na druga stronę (ja jakoś nie umiem pleść w lewo dlatego obracam :) ) podnosimy rurki do góry i klamerkami łapiemy mocując do doniczki (jak u mnie )
11,12. zaczynamy pleść 3 rurkami :) wydaje się trudne ale można załapać dość szybko
-----------------------------------------------------------------------
9.weave to get the right size bottom
10.when the bottom has been weavet we turn to the other side (I somehow do not know how to weave so I turn to the left ) raise the tube to catch up and clothes pegs attaching it to the pot (like me)
11.12. begin to weave the three tubes :) it seems difficult but you can learn quickly



13. wykonany pierwszy rzad 3 rurkami
14. zielona rurkę podklejamy a pomarańczową i zółtą zostawiamy do dalszego splotu.
15. rozpoczynamy splot ósemkowy,2 rurkami pomarańczową i zółtą (tam gdzie pomarańczowa doklejamy pomarańczowa,a gdzie zółta doklejamy zółtą)
16. po 5 okrążeniu (w tym samym miejscu co zaczynaliśmy) doklejam rurki na zmianę (tam gdzie pomarańczowa doklejamy zółtą,a gdzie zółta doklejamy pomarańczową)
-----------------------------------------------------------------------
13.made the first row of three tubes
14.glue the green tube, orange and yellow leave to further weave.
15.We start with two tubes weave orange and yellow (where orange will be orange, and where is yellow will be yellow)
16.after 5 laps (in the same place as we started) I change the tube (where the orange will be yellow and where is orange will be yellow)


17. i tak powtarzamy co 5 okrążeń zmieniam rurkę
18. po 2 rzedach (2x5) dodalam 2 zielone rurki po 1 okrążeniu powtórzyłam cały proces z pomarańczową i zółtą tak jak poniżej zielonych rurek
19. przeplatamy rurki potrzebne do wykonania talerzyka
20. rurki na zewnątrz
------------------------------------------------------
17.and so we repeat every 5 laps changing the tube
18.the two rows(2x5) I added two green tubes after one lap I repeated the process with the orange and yellow like this green tubes
19.interspersed tube needed to complete the plate
20.tube outside


21,22. rurki na zewnątrz
23. wyplatanie zielona rurka
24. wyplatanie pomarańczową i zółtą
------------------------------------------------
21.22. tube outside
23.weaving green tube
24.weaving orange and yellow


25,26,27. zakańczamy spodek na zadowalającej nas wielkości
28. obracamy filiżankę i wystające końce przeplatamy
-----------------------------------------------------
25,26,27. We end plate size is satisfactory
28.rotate the cup and finishing


29,30. skończony spodek
31. podklejamy końce i odcinamy
32. końce podklejone i włożone między rurki
---------------------------------------------
29.30. finished plate
31st Glue the ends and cut off
32.glue the ends and inserted between the tube


33,34. czas na rączkę.
wbijamy szaszłyk na niego rurkę i przeciągamy ja na druga stronę bez żadnego problemu
35,36. staramy się żeby rurka była złożona w połowie, żeby były tej samej długości na zewnątrz
-----------------------------------------------------------------
33.34. time to handle.
put our barbecue stick on the tube and drag it to the other side without any problem
35.36. tube folded in half to have the same length on the outside


37.etap powtarzamy z górną rurka,wyrównujemy długość rurek
38,39. łączymy górne i dolne rurki razem i sklejamy.
40. początek rurki tak jak i koniec podklejamy klejem pleciemy raz górą raz dołem jak kłosa
------------------------------------------------------------------------------
37.repeat the same with the top tube, cut a little bit tubes lengths.
38.39. connect the upper and lower tubes together and glue.
40.weave as in the picture (up and down)


41,42.raczka gotowa czekamy aż się sklei
43. gotowa filiżanka posmarowana klejem (rozrobiony z woda tak żeby nie był za rzadki)  na tym etapie sprawdzam czy nie ma odstających kawałków z rurek jak są dociskam i smaruje klejem :) zostawiamy do wyschnięcia :)
44.etap robienia listków: drut okleiłam zielona bibułą z krepy zrobiłam listki i dokleiłam je w odpowiadających odległościach 
------------------------------------------------------
41.42. handle ready wait until the glue dries
43.Ready cup smeared with glue
at this moment, check that there are no protruding pieces of tubing ,if you found stick it with glue leave to dry.
44.we do leaves
wire tagged green crepe paper I did leaves and glued them in the distance


45,46. robimy różyczki (u mnie jeszcze bez listków)
47. do dekoracji użyłam owinięte druciki bibułą i nawinęłam je na gruby patyk po czym ściągnęłam i miałam sprężynki (kolory oczywiście dowolne)
 48. filiżanka w połowie zapełniona różami
-------------------------------------------------------
45.46. i did roses (there are no leaves)
47.I used to decorate the wires wrapped crepe paper and wrapped it in thick stick and then I pulled the springs (color optional)
  48.cup half full with roses


49,50. filiżanka  w połowie zapełniona różami
51-56 gotowa filiżanka
------------------------------------------------
49.50. cup half full of roses
51-56 cup ready





57-60  gotowa filiżanka zapakowana w folie
----------------------------------------------
57-60 ready cup packed in plastic


 Mam nadzieje że się komuś przyda jeśli coś jest nie zrozumiale służę pomocą ,miłego dnia :) 
--------------------------------------------------------
I hope that is useful for someone ,if something is not understandable I will answer your questions,
have a nice day  :)

1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za ten kursik postaram się zrobić takie cudo piękna praca

    OdpowiedzUsuń